Julia Westman

Dinner and a movie

Efter att ha tagit emot ett paket på förmiddagen (mer inredning weho!) åkte jag och jobbade några timmar. Efter det gick jag och köpte kvällens biobiljetter och gick en kort sväng på stan. Sen åkte jag hem en snabbis och bytte om innan jag och Jesper åkte ner på stan för att först käka middag och sen gå på bio.

Vi såg War Dogs och den var riktigt rolig faktiskt! Den är gjord av samma skapare som till Baksmällan så om man gillar den typen av film (som vi båda gör) tycker man absolut ska se den. Jesper kände för att dra ut efteråt så han åkte till kompisarna men eftersom jag ska upp i bra tid imorgon åkte jag hem och ska faktiskt gå och lägga mig.

En härlig fredag har jag haft iallafall och det var så mysigt att gå på bio, längesen sist! Hoppas ni också har haft en bra start på helgen, puss!

Give Away

Dessa fina muggar och smarta rivjärn vann min farmor på ett lotteri och gav det till oss då hon redan har så mycket grejer tyckte hon. Så det tackar man ju inte nej till, det är ju samma porslin som min mammas kompis hade på sitt landställe om ni kommer ihåg från i somras?

Hur som tror jag att allt kommer bli ett perfekt startkit till när vi flyttar in!! Det är så nära nu!! Så detta kom mer än lägligt kan man säga haha.

A day off

Hej! Vårt internet har krånglat här hemma både igår och idag så jag har inte haft ork att sitta och blogga via mobilen, men nu så!

I onsdags var jag ledig och slog därför på stort med standardfrukost framför tv:n. Mums! En avokadomacka och nyhetsmorgon slår ju aldrig fel?

Det var ju även kalasväder dagen till ära haha (brukar alltid pricka in att vara ledig när det är regn och kallt men inte den här gången!!) så tog på mig en sommarklänning men tror det var sista gången för i år dock. Värmen just nu är nog slutspurten innan hösten, halva september har ju snart gått.

Mötte upp Filippa för en lunchdejt på stationens uteservering och vi båda åt en god räksmörgås. Alex gjorde oss även sällskap och vi hann både med en juice på MoeJoe's och lite fika på Årummet. Vi klämde även på lite kläder av lite finare märken och man blir allt shoppingsugen, tur att jag ska till Stockholm på lördag ;) På kvällen hann jag även med ett intensivpass med Sofia innan jag stupade i säng för att orka öpnna nästa dag.

Så idag har jag jobbat ett tiotimmars pass och det gick väldigt bra faktiskt, kul när man blir uppskattad! När jag kom hem vankades det våfflor och soppa till middag och nu sitter jag i soffan och funderar på att sova strax. Det kan ju vara skönt att vara hyfsat utvilad inför helgen eftersom jag har en del inplanerat. Puss

Tisdag

Så eftersom helgen bjöd på rätt mycket aktiviteter och mindre vila var jag väldigt trött i måndagsmorse. Men tog mig igenom dagen och drog iväg på och tränade med Sofia efter middagen. Resten av kvällen gjorde jag inte många knop utan gick och la oss i bra tid eftersom klockan stod på 05:15 dagen efter.

Idag skulle jag alltså öppna och efter en bra dag på jobbet traskade jag över till farmor för att äta middag och städa hos henne. Det var riktigt gott, hon bjöd på fläskytterfilé, klyftpotatis och mycket god sås till. Sen var det ju lika mysigt som alltid att sitta och prata och umgås med henne, min lilla farmor hon är allt bra hon.

Men nu ska jag strax ta tag i livet och tvätta håret och fixa naglarna. Det tar ju sån tid men det är ju så värt i slutändan och kommer tacka mig själv imorgon. Puss

Resterande

Hej! Här har jag inte hunnit kika in, helgen blev som sagt rätt fullspäckad och har jobbat både måndag tisdag så har inte haft tid att visa vad jag gjorde resten av helgen. Men så vi tar det nu istället;)

I lördagskväll var jag som sagt på kräftskiva och vi hade faktiskt väldigt kul med dricklekar och god mat. Det blev tillslut en spontan utgång efteråt och somnade gott bredvid Jesper någon gång efter tre.

Söndagen började med avkokadomacka, nybakad croissant och mangosmoothie, bra bakis frukost eller något haha.

Sen fräscha jag till mig och tog på mig min nya kashmirtröja från H&M och byxor från Lindex för att åka ned på stan.

Jag skulle nämligen ta en fika med Inez och Maja, det var riktigt mysigt att umgås och ta igen vad som hänt sedan sist, kändes som en av alla kommande härliga eftermiddagsfikor i höst.

När vi skiljdes åt åkte jag och Jesper till hans gudmor för att äta middag där med hennes man och barn och det var väldigt gott och trevligt.

Det var den lilla helgen och tror nästa helg kommer bli minst lika bra!

Helg

Hej! Äntligen är det helg och denna intensiva jobbvecka är över, jag har inte haft tid till något annat än att jobbat, sovit, tränat lite och ätit typ haha. Så denna helg kommer bli rätt så fullspäckad med betydligt roligare saker.

Jag började i fredags med att gå riktigt tidigt precis som alla dagar den här veckan och det var en riktigt fin soluppgång då vid halv sex, haha så jag var ju tvungen att fota. När jag hade jobbat hela dagen lång åkte jag hem för att laga risotto och lax till middag då Mickan skulle komma över för att käka och mysa. Vi hade en jättehärlig kväll och somnade gott runt tolvsnåret.

Idag gick vi upp vid nio för att åka till Ofvandlas Café för att äta frukost med Jespers mamma och syster. Vilket var supermysigt och gott! En härlig start på lördagen!

Sen åkte vi till Chili för att kolla efter soffa och andra möbler och vi hittade faktiskt ett par fina grejer som vi ska investera i.

När det blev dags för lunch åkte vi till Ikea och åt samt kollade på mer möbler bl.a. denna garderob som är perfekt för oss!! Så det kommer bli ett par inköp nu under kommande veckor, det var ju faktiskt inte alls långt kvar tills vi flyttar!! Jag är så peppad!!

Hur som helst nu ska jag strax göra mig iordning för att dra iväg på kräftskiva med några kompisar, ha en fin lördag! Puss

Trött

Denna vecka har varit rätt trött än så länge, vi har somnat vid varje kväll 22 och varit allmänt slut (konstigt efter en veckas semester haha). Det har iallafall varit pang på direkt med ett antal timmars jobb och jag hann även klämma in lite träning igår. Annars har jag mest surfart runt på pinterest för att få lite inspiration, jag tycker det brukar hjälpa när jag känner mig trött och energilös.

Men så mycket roligare saker än jobb händer inte just nu, dock tror jag det blir lite annat skoj senare i veckan! Men mer om det när det väl beges. Nu ska jag dricka mitt te och krypa ner i sängen, sömn ska väl motverka trötthet eller så är det kanske mycket sömn som gör mig seg? Hur som återstår att se, kram godnatt!

Samos

Vi började med en tidig frukost på Arlanda innan vi steg på planet mot Samos. När vi kom fram slängde vi väskorna på rummet (som var riktigt fräscht) och gick och åt lunch följt av en eftermiddagsnap.

Vi la oss såklart vid stranden och stekte, men det blev även ett dopp i poolen på seneftermiddagen.

En kväll tog jag på mig denna blå dröm för att testa en rekommenderad resturang och få lite omväxling från all inclusive maten.

Vi satte oss i solnedgången och restaurangen låg precis vid havet, så himla fint!

Maten var så himla god och allt är så prisvärt i Grekland tio av tio poäng verkligen. Man fick dessutom frukt på köpet, gratis etterätt tackar man ju inte nej till

Två dagar låg vi på en lyxigare del av stranden där man fick handdukar och så sjukt bekväma solsängar. Då beställde vi gyros som serverades direkt på stranden, så gott och härligt.

En kväll hade jag på mig ett nytt linne från H&M med min fina vita kjol.

Men all inclusive maten var faktiskt riktigt bra!! Det fanns alltid tzatziki, grekisk sallad och pommes, sen varierades allt kött, pasta, ris osv. Dessutom serverades det alltid färsk frukt, så det blev vi glatt överraskade för.

En strandoutfit och en efter-stranden-glass. Mums!

En dag hade jag baddräkt och det trivdes jag faktiskt i, kommer bli mer sånt nästa sommar tror jag.

De flesta kvällar spelade vi kort vid poolen och drack lite öl, väldigt mysigt! Annars tog vi en promenad ner till staden ca 15 min och strosade runt bland alla fina byggnader

I fredags var det Greek Night och det var lite show i form av grekisk dans och musik, väldigt underhållande haha. De kastade allt i från tallrikar till servetter i golvet haha, riktig fest minst sagt.

Andra gången vi åt ute blev det skaldjur och iste, väldigt gott.

Och så en bild på vår sista frukost innan vi åkte till flygplatsen. Vi hade hört innan att frukosten på hotellet inte var så märkvärdig men vi tyckte det fanns mycket att välja på och även den som resten av maten varierades, så vi var glatt överraskade även kring det.

Summan av kadermumman det var en riktigt bra vecka och jag är så glad att vi fick den här tiden bara vi två tillsammans. Det har varit så skönt att bara få umgås han och jag, verkligen ett perfekt avslut på sommaren.

Home Sweet home

Hej på er! Så var vi hemma igen efter en vecka i underbara Grekland, vi har verkligen haft det toppen och tänkte visa bilder och berätta mer i ett annat inlägg.

Vi landade vid 16 på Arlanda och vi blev upphämtade av pappa. När vi kom hem packade vi upp nästan på en gång och sedan hade mamma och Sofia lagat tacos som blev söndagens middag. Riktigt gott var det och snart väntar blåbärspaj (en ytterligare svensk klassiker) framför någon mysig film.

Imorgon är det jobb som gäller och även om en vecka ledigt är gudomligt så måste jag erkänna att det är rätt skönt att det kommer bli höst med rutiner osv.

Up and away

Hej på er! Efter nästan en vecka hemma är jag äntligen frisk helt och hållet, precis lagom till att vi åker. Men så jag har inte gjort något speciellt dessa dagar, dock igår umgicks jag lite med Mickan på eftermiddagen och hade en lugn kväll hemma med Jesper. Vi åt subway, kollade Os-finalen i fotboll och somnade i bra tid.

Idag har det nästan bara varit fokus på att fixa inför resan. Jag åkte och hämta grejer hos pappa, gick en runda på stan för att införskaffa det sista samt åt lunch med mina kära kollegor på Sandy's. När jag kom hem packade jag hela eftermiddagen och nu under kvällen har jag suttit med mamma på balkongen och ätit middag, mys!

Nu tänkte jag hoppa in i duschen och måla naglarna, planet går 07:15 imorgon! Weho!

Sånt man blir glad av

Att det vid halv fem idag plingar på dörren och där står världens bästa vän med choklad och en bra tidning för att muntra upp mig när jag ligger hemma och är sjuk. Sånt blir man glad av och vänner som henne ska man hålla hårt i. Småsaker som visar omtanke tycker jag är otroligt fint och det uppskattar jag verkligen.

Kämpar på

Hej! Dagarna ser rätt enformiga ut när man bara ligger hemma och är sjuk men jag tänkte att jag ville ändå kika in här och ge ett litet livstecken.

Jag tycker förkylningen börjar bli bättre, igår orkade jag faktiskt släpa upp mig ur soffan och ta bilen till affären! Dock hade jag fortfarande feber imorse så än så länge blir det inte mycket mer än att kolla serier, dricka te och sova om dagarna. Sjukt trist men hoppas att mycket vila och vätska kommer ge effekt och att jag snart är tillbaka på banan igen.

Det kilar i fingrarna av allt jag vill göra, rensa ut ännu mer kläder, skor, jackor och få ordning på ALLT i garderoben. Sen vill självklart också bada i inredning inför flytten som bara är några veckor bort(!!). Den här hösten kommer bli så himla bra jag känner det på mig, början på ett nytt kapitel.

Sjuk

Hej! Jaha den här helgen blev inte direkt som väntat. Jag började iallafall min lördag med en god frukost, mango smoothie, croissant med persika marmelad samt löskokt ägg och kaffe! Mums! Dock när jag kom till jobbet hann det gå en timme eller så innan jag började känna mig hängig och sjuk. Men när jag fick i mig lite lunch och alvedon tog jag mig igenom hela passet och kände mig ändå rätt okej. Resten av lördagkväll spenderades i soffan med godis, Jesper och film.

Men i söndags kändes det som att det hade blvit bättre men det visade sig motsatsen när jag jobbat ett tag. Både mina ögon och näsa rann och hela huvudet dunkade. Så min snälla kollega Rebecca tog min stänging som gjorde att jag kom hem lite tidigare och fick lägga mig och dö i soffan.

Så har inte gjort många knop sen dess, har varit helt utslagen med feber och allt :( Jag har druckit hur mycket vatten som helst, sovit och kollat på massa serier för att bli frisk snabbare. Sjukt trist att känna sig så orklös, jag hatar det verkligen. Jag hade ju klarat mig hela sommaren från det här så det var väl inte så otippat att det skulle komma, tur iallafall att det inte hände en vecka från nu för då befinner vi ju oss i Samos.

Hur som helst, nu ska jag försöka få i mig lite middag och sova tidigt så förhoppningsvis vaknar jag upp piggare imorgon. Puss